Leiderschap coaching voor gedragsverandering

Hoe overtuig je executives (leiders & managers) om te veranderen? Hoe kun je hun talenten en potentieel optimaliseren? Welke ‘best practices’ in executive coaching programma’s produceren blijvende resultaten die de bedrijfsprestaties stimuleren?

Executive coaching van de Academie voor NLP biedt een geweldige kans om leiderschapstalent en de al aanwezige middelen (bronnen) te benutten. Evenals een organisatie naar duurzaam succes te sturen. Mensen beschikken namelijk over alle middelen die ze nodig hebben om de door hun gewenste resultaten te bereiken.

Een nieuw paradigma

Coaching staat niet langer alleen op de agenda van leidinggevenden die in de problemen zitten, stress hebben of de weg kwijt zijn. Integendeel, coaching wordt vaker ingezet door topmanagers en leiders wiens organisaties hun management-en groeipotentieel waarderen. De CEO’s van vandaag de dag erkennen het belang van het inschakelen van leiders en managers om cruciale bedrijfsdoelstellingen te behalen in de kortst mogelijke tijd. Daarom huren ze coaches in om de ontwikkeling van hun leiders te versnellen.

AON Hewitt USA voerde in 2003 al een interessant onderzoek uit dat de positieve, lange termijn relatie documenteert tussen de investering in leiderschapsontwikkeling en blijvend financieel succes. Concluderend toonde het onderzoek aan dat bedrijven die investeren in opkomende leiders de neiging hebben om van grotere winsten op lange termijn te kunnen blijven genieten.

De bedrijven die zijn beoordeeld op sterk leiderschap wijzen regelmatig coaches toe aan hun leidinggevenden. Omdat ze weten dat coaching een krachtige manier is om de prestaties te verbeteren en het leiderschap te versterken. Daarom scheidt het regelmatige gebruik van executive coaches, topbedrijven van de middelmatige.

Naar de coach mix
Uitleg van de Coach Mix

De coach mix

Executive coaching door de Academie voor NLP breidt zich snel uit. En met coaches van verschillende achtergronden. Die bovendien verschillende methodieken in de praktijk brengen, afhankelijk van het beoogd resultaat. Een executive coach van de Academie voor NLP baseert zijn coaching op een aantal onderzoeksvragen, waaronder:

  • Wat zijn de ‘best practices’ in de omgeving, situatie en type organisatie?
  • Wie is de eigenlijke cliënt: wordt de leider gecoacht of staat de organisatie op de rekening?
  • Hoe moeten impact en rendement op investeringen (ROI) worden gemeten?
  • Waar trekken we samen de grens tussen persoonlijke en zakelijke kwesties?
  • Hoe kan de vertrouwelijkheid behouden blijven wanneer belanghebbenden (stakeholders) en teamleden deel uitmaken van de coaching? Zie hiervoor ook de coach mix.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here